Ile kosztuje pozycjonowanie stron – cennik

Zastanawiasz się ile kosztuje pozycjonowanie strony www w agencji SeoKO.pl? Poniżej będziesz mógł przeczytać co wpływa na cenę naszych usług oraz przykładowy cennik pozycjonowania stron. Jeśli jednak interesuje Cię konkretna wycena proszę przygotuj adres Twojej strony internetowej oraz słowa kluczowe jakie Cię interesują. Następnie wyślij te dane do nas, a otrzymasz bezpłatną wycenę pozycjonowania sklepu internetowego lub strony tak szybko jak to możliwe.

Cennik pozycjonowania stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to proces skomplikowany i długotrwały. Ciężko jest jednoznacznie określić koszt pozycjonowania strony, ponieważ składa się na niego wiele czynników. Jednak postanowiliśmy udostępnić orientacyjny koszt pozycjonowania w naszej agencji SEO.

[table id=1 /]

Tak wyglądają orientacyjne dane. Można z nich wywnioskować, że coś takiego jak tanie pozycjonowanie za 100zł miesięcznie nie istnieje. Chyba, że zadowoli Cię jak specjalista SEO poświęci jedna godzinę miesięcznie na optymalizację Twojej strony.

Kiedy znamy już stawki rynkowe pojawia się pytanie ile specjalista SEO musi poświęcić czasu, oraz jak dużo linków sponsorowanych musi kupić aby nasza strona pojawiła się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Przykładowy koszt pozycjonowania strony internetowej

Koszt pozycjonowania stron internetowych w dużej mierze zależy od konkurencji na dana frazę kluczową. Do tego oczywiście dochodzi jakoś naszej strony. Poniżej postaram się wyjaśnić w jaki sposób ustalamy wycenę aby osiągnąć czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.

Analiza konkurencji

Proces pozycjonowania zaczynami od analizy konkurencji. Do tego posłuży nam kilka programów takich jak ahrefs oraz oczywiście sama wyszukiwarka internetowa. Dla przykładu interesuje nas słowo kluczowe „maski antysmogowe”. Wpisujemy więc naszą frazę w wyszukiwarkę i otwieramy pierwsze 5 stron. Przyglądamy się im jak wyglądają. Czy są to sklepy internetowe czy portale informacyjne. Jak duże są to portale (ile posiadają podstron), oraz jak dużo stron do nich linkuje (zarówno do strony głównej jak i do danego artykułu). Jest to o tyle ważne bo aby pokonać naszą konkurencję będziemy musieli stworzyć w miarę podobny portal, oraz zdobyć podobną (a najlepiej większą) liczbę mocnych linków.

słowo kluczowe ahrefs

Jak można zauważyć pierwsze 4 pozycje to sklepy internetowe (allegro zaliczam jako sklep) oraz jeden portal informacyjny należący do grupy Onet.pl. Jeśli chcesz osiągnąć czołowe pozycje na tą frazę kluczową dobrze aby Twoja strona również była sklepem internetowym. Dzieje się to dlatego, że Google bot analizuje to czego ludzie szukają i na tej podstawie wyświetla dane wyniki. Zatem Google bot na podstawie swoich analiz wnioskuje, że wpisując frazę „maski antysmogowe”, użytkownicy szukają sklepu z maskami.

Jeśli zatem posiadasz portal informacyjny na ten temat dobrze byłoby wybrać pozycjonowanie szerokie, czyli tak zwany long tail. Wybierzemy wtedy listę słów kluczowych, na które Twoja strona w szybkim czasie ma okazję się przebić

Link building – czyli artykuły sponsorowane

Kolejną rzeczą jaką nas interesuje to pole zaznaczone na czerwono. Pokazuje ono ile domen (a wśród nich linków z danej domeny) linkuje do strony docelowej. Interesuje nas zarówno strona główna jak i cała domena (jak w przypadku allegro, gdzie do powyżej podstrony linkują dwie domeny, jednak do całego portalu jest już ich blisko 57 tysięcy). Na tej podstawie możemy wywnioskować, że będziemy potrzebowali około 40 linków. (Mniej więcej średnia 25, 21, 73).

Oczywiście link linkowi nie jest równy, czasami dane strony mają sporo spamowych linków, a niektóre bardzo mocne. W każdym razie na potrzeby tego artykułu daliśmy założenie, że wszystkie linki tych stron są mocne. Zatem koszt pozyskania 40 linków to około 6000zł.

Audyt SEO

Kiedy zakończymy już dobór fraz kluczowych przychodzi czas aby zająć się optymalizacją strony.

Audyt SEO, to przygotowanie planu optymalizacji strony pod kontem SEO. To właśnie tutaj specjalista SEO zaczyna swoją pracę. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć ile roboczogodzin specjalista musi poświęcić na audyt SEO, ponieważ każda strona jest inna. Zakładam tutaj uśrednioną wartość czyli około 1000zł.

Optymalizacja strony – wprowadzanie poprawek

Kiedy mamy już określoną strategię oraz plan działania zabieramy się za wprowadzenie poprawek. W ramach działań SEO, w zależności od strony wprowadzane są meta date (meta titel, meta description) , naprawa błędów na stronie (takich jak problemy z przekierowaniem, mapa stron, problemy z https, linkowanie wewnętrzne, puste alt teksty czy problemy z duplikacją treści). Nasz cennik SEO jest zależy od ilości roboczogodzin – 100zł godzina.

Optymalizacja treści czyli teksty SEO

Aktualne trendy pokazują, że wciąż bardzo duże znaczenie ma sama treść. Teksty SEO są zarówno przyjazne dla użytkownika jak i zawierają odpowiednie frazy kluczowe związane z danym tematem. Z naszego doświadczenia wynika, że mało która strona ma dobrze zoptymalizowane treści na swojej stronie. Koszt wykwalifikowanego SEO copywritera zaczynają się od 50zł za artykuł.

Monitorowanie wyników + analiza

Skuteczne pozycjonowanie to takie, dzięki któremu nasz portal znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Do monitorowania pozycji służą takie programy jak np RankTracker. Jednak nasi klienci otrzymują także dostęp do Google Analytics oraz Google Search Console, gdzie będą dokładnie mogli zobaczyć jak wygląda ich aktualny ruch na stronie wraz z pozycjami.

Wycena pozycjonowania – Podsumowanie

Zakładając, że nasza strona internetowa jest średniej jakości to koszt pozycjonowania sklepu internetowego na powyższe słowo kluczowe to:

  • Audyt SEO 1000zł
  • Optymalizacja strony (zakładam 10 godzin) 1000zł
  • Optymalizacja treści (zakładam 20 godzin) 2000zł
  • Link building – 6000zł

Łącznie daje nam to równe 10000zł. Oczywiście są to przykładowe ceny. Wszystko zależy od pozycjonowanej frazy, naszej strony oraz działań konkurencji. Ta kwota docelowo może się nieco różnić. W każdym razie aby dogonić naszą konkurencję musimy liczyć się mniej więcej z takim wydatkiem. Oczywiście, nie jest to kwota jaką trzeba zapłacić od razu. Przeważnie rozbija się ona na rok pracy, czyli wchodzi około 833 zł miesięcznie. Jednak są różne modele rozliczeń w zależności od usługodawcy. Nasza agencja SEO, podaje koszta z jakimi trzeba się liczyć przy pozycjonowaniu stron w skali roku jak i w skali miesięcznej.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron to proces długotrwały i na efekty pozycjonowania trzeba czasami czekać miesiącami.

Czy to się opłaca?

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych nie zawsze się opłaca. Zawsze należy spojrzeć pod kątem danego zwrotu z inwestycji. Dla przykładu jeżeli reklama w Google Ads (dawniej Google Adwords), na daną frazę kluczową kosztuję np 50 groszy. Daną frazę szuka około 500 osób miesięcznie, a potencjalny koszt usług pozycjonowania to 20000zł. To dużo bardziej opłaca się reklama w płatnych wynikach.

Nawet zakładając, że wszystkie 500 osób wejdzie na naszą stronę wtedy rocznie mamy odwiedzin na poziomie 6000, co daje nam 3,3zł za jedno wejście na stronę (20000 : 6000). Oczywiście korzystanie z usług SEO na dłuższą metę może się wyrównać, lub nawet zwyciężyć. Jednak zawsze starajmy się liczyć ROI (zwrot z inwestycji).

Warto również, przeliczyć czy nam się opłaci content marketing w social media.

Podsumowanie

Jak sam z pewnością zauważyłeś, ciężko dokładnie napisać ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mamy jednak nadzieję, że ten artykuł nieco rozjaśnił Ci temat. Jeśli szukasz oferty pozycjonowania proszę skontaktuj się z nami i zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania. Zapraszamy do kontaktu.