Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pozycjonowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest czymś koniecznym. Po co nam strona czy sklep internetowy, skoro nikt na niego nie wchodzi? Zatem co sprawić aby potencjalny klient znalazł się na naszej stronie internetowej? Co zrobić aby pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google? Odpowiedź jest tylko jedna – Pozycjonowanie.

Co to jest pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, dzięki której Twoja witryna znajdzie się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli zależy Ci na tym aby to Twoja strona była na pierwszych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania to dobrze trafiłeś. Agencja SEO SeoKO.pl specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w Google. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Jak działa wyszukiwarka internetowa

Wpisując w wyszukiwarkę Google dowolne słowa kluczowe, otrzymamy listę stron, które według Google najlepiej pasują do naszego hasła. Znajdą się tam zarówno płatne wyniki reklamowe z Google Ads (dawniej Google Adwords), jak i te naturalne wyniki wyszukiwania. Poniżej na zdjęciu możesz zobaczyć jak wygląda pierwsza strona wyszukiwania Google na hasło pozycjonowanie stron.

 

Na samym dole możemy zobaczyć podpowiedz fraz kluczowych jakich używają ludzie wpisując dane hasło.

 

Co wpływa na pozycjonowanie strony

Proces pozycjonowania stron internetowych jest dość skomplikowany. Istnieją setki czynników, które mają wpływ na to czy nasza strona zajmie wysokie pozycje organiczne. Oczywiście nikt nie zna ich wszystkich. Jednak na bazie doświadczeń i  analiz, specjaliści SEO próbują dopasować stronę tak aby pojawiała się jak najwyżej. W każdym razie, czynniki te możemy podzielić na dwie grupy.

Działania on-page

On Page czyli optymalizacja strony. To jest właśnie pierwszy etap każdej usługi pozycjonowania. Do głównych czynników związanych z Onstie SEO możemy zaliczyć:

  • Tytuł strony
  • Ilość treści na stronie
  • Zagęszczenie słów kluczowych
  • Unikalność treści
  • Przyjazny adres url
  • Szybkość działania strony

Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu analizy Twojej strony internetowej odwiedź nasz dział Audyt SEO. To właśnie profesjonalny audyt SEO pokaże Ci wszystkie błędy jakie musisz poprawić aby Twoja strona była dopasowana do wyszukiwarki Google. Do tego przeprowadzimy dobór słów kluczowych, tak aby jak najbardziej zoptymalizować Twoją stronę pod dane zagadnienia.

Działania off-page

Do działań offsite SEO, zaliczamy wszystkie prace poza stroną. Działania te opierają się głównie na zdobywaniu wartościowych odnośników (linków) do strony. W ten sposób nasza strona zdobywa popularność w internecie a jej pozycja w wyszukiwarce rośnie.

Aby linki sponsorowane przynosiły efekt ważne jest aby były mocne jakościowo (z zaufanych stron) oraz tematyczne.

Wszystkie powyższe działania połączone (przeprowadzone poprawnie) z odpowiednią optymalizacją treści powinny dać pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google.

SEO a pozycjonowanie stron www

Co raz częściej internauci mylą nieco pojęcia SEO a pozycjonowanie. SEO, to skrót z języka angielskiego od search engine optimization. Mówiąc dokładniej, jest to przede wszystkim proces optymalizacji strony. Jest to zatem część etapu pozycjonowania strony www.

Jakie strony można pozycjonować

Najkrócej mówiąc wszystkie. Nie ma żadnych przeciwwskazań co do stron. Poniżej jednak możesz przeczytać jakie rodzaje stron mają większy, a jakie mniejszy aby wykupić taką usługę.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest dość powszechne. Żaden właściciel nie może sobie pozwolić na sklep, w którym nie ma klientów. W związku z tym, że praktycznie każdy sklep internetowy korzysta z usług SEO to ceny z roku na rok są co raz wyższe za tą usługę. Jednak jeśli uda się nam zdobyć czołowe pozycje, to koszt naszej usługi powinien się szybko zwrócić.

Pozycjonowanie strony WordPress

WordPress jest jednym z najlepszych systemów CMS. Został on zbudowany tak, że nawet osoby bez podstawowej wiedzy z zakresu html mogą zbudować profesjonalną witrynę internetową. Optymalizacja WordPress pod względem SEO jest dość prosta. Powstało mnóstwo wtyczek, które pomagają w optymalizacji swojej strony. Osobiście polecamy wtyczkę YoastSEO. Dzięki niej bez problemu nawet początkująca osoba zoptymalizuje swoją stronę WordPress.

Pozycjonowanie bloga

Blogi internetowe stały się w ostatnich latach bardzo popularne. Niektóre z nich mają tak duży ruch organiczny, że  firmy reklamowe się nimi zainteresowały. Jeśli więc prowadzić bloga internetowego to zdecydowanie warto zainwestować w pozycjonowanie. Koszt powinien nie być tak wysoki jak w przypadku innych witryn a efekty mogą przyjść bardzo szybko. Prowadzenie bloga może być również częścią Twojego biznesu, przez co dużo łatwiej i taniej możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Pozycjonowanie marki

Jest to dość mało popularne, ze względu na brak konkurencji. Jeśli nasza marka unikalną nazwę to praktycznie zawsze znajdzie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce. W takiej sytuacji bardziej opłacają się nam działania budujące rozpoznawalność naszej marki, jak marketing szeptany, kampanie reklamowe w Google ads, czy social media.

Pozycjonowanie produktu

Pozycjonowanie produktu zdominowały strony affilacyjne, czyli takie korzystające z programów partnerskich. Aby wypozycjonować stronę na konkretny produkt nie potrzebujemy aż tak dużego budżetu jak na produkty ogólne. Dzięki temu koszt usługi będzie zdecydowanie niższy.

Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie w mapach Google jest praktycznie koniecznością dla firm lokalnych. Z każdym rokiem liczba wyszukań w Google Maps stale rośnie. Warto więc wykorzystać tą aplikację aby zwiększyć liczbę odwiedzin naszej strony. Jest to idealne rozwiązanie dla takich biznesów jak stomatologia, psychologia, fryzjerstwo czy usługi budowlane.

Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych w Google Maps, Twoja firma pojawi się w mapach Google po wpisaniu danej frazy kluczowej. W ten sposób lokalni klienci bardzo szybko odnajdą Twoje usługi, a mapa pokaże im jak do Ciebie dotrzeć.

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w Google Maps skontaktuj się z nami.

Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego?

Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od danego keywordsa. W każdym razie zapraszamy do naszego cennika, w którym dokładnie poznasz jakie kryteria są brane pod uwagę przy wycenie. Jednak aby mniej więcej odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie stron, to ceny w agencjach SEO zaczynają się od tysiąca złoty miesięcznie.

Ile trwa proces pozycjonowania strony?

Kiedy zobaczymy pierwsze efekty pozycjonowania. Takie pytanie bardzo często można spotkać. Wszystko zależy od konkurencji i od słowa kluczowego na jakie chcemy pojawić się w wynikach organicznych. Przy niskiej konkurencji wyniki możemy zobaczyć nawet po paru dniach. Przy wysokiej proces ten może zająć nawet kilka miesięcy. Zdarzają się też sytuacje, że po mimo licznych działań strona nie osiąga wysokich pozycji.

Należy jednak zaznaczyć, że proces jest stały. Nawet jak już się nam uda zdobyć sam szczyt nie powinniśmy zrezygnować z usługi pozycjonowania. Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi i to ona teraz będzie chciała wyprzedzić Ciebie. Aby zachować stabilne pozycje musisz liczyć się z stałym procesem.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Jest to skupienie się na frazach kluczowych z długiego ogona. Dla przykładu słowo kluczowe to „pozycjonowanie”, to frazą z długiego ogona może być np „pozycjonowanie lokalne w Częstochowie„.

Jak się nauczyć pozycjonowania stron?

Aby nauczyć się pozycjonować stronę zapraszamy do naszego poradnika. Ponad to polecamy czytać liczne case study, oraz dołączyć do grup facebookowych.

 

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing (Podsumowanie)

Aby Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach w organicznych wyszukiwaniach musisz zainwestować w proces pozycjonowania strony internetowej.

Pozycjonowanie jest procesem składającym się z trzech etapów. Pierwszym z nim jest dobór słów kluczowych. Drugi to optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Trzeci to Link building, czyli pozyskiwanie linków sponsorowanych do Twojej strony www lub sklepu internetowego.

Jeżeli wszystkie etapy zostały wykonane poprawnie, to widoczność Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania powinna znacznie wzrosnąć. Mamy głęboką nadzieję, że dzięki nam zrozumiałeś nieco bardziej na czym polega pozycjonowanie.

Warto otworzyć również konto Google analytics, dzięki któremu możesz sprawdzić źródła ruchu na stronie www, oraz Google search console. Będziesz tam mógł monitorować widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Bezpieczne pozycjonowanie z SeoKO.pl

Jeśli interesuję Cię oferta skutecznego i bezpiecznego pozycjonowania, to agencja SeoKO.pl z pewnością będzie dobrym wyborem. Specjalizuje się zarówno w White hat SEO jak i Black hat SEO. Napisz do nas i poproś o bezpłatną wycenę już teraz.