Pozycjonowanie stron internetowych w 2020 roku

pozycjonowanie stron internetowych

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego w wynikach wyszukiwania jest strona internetowa jest wyżej od drugiej? To właśnie w dużej mierze przez pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli jesteś właścicielem strony lub sklepu internetowego, na pewno zależy Ci aby trafiało na nią jak największa liczba potencjalnych klientów. W końcu po co nam dany serwis skoro nikt jego nie odwiedza?

Poniżej możesz przeczytać czym jest i na czym polega pozycjonowanie stron, oraz co ma wpływ na pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Jeżeli natomiast interesuję Cię usługa pozycjonowania stron zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Spis treści:

  1. Co to jest pozycjonowanie stron internetowych
  2. Dlaczego warto pozycjonować strony www
  3. W jakich wyszukiwarkach warto pozycjonować strony
  4. Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google
  5. Co wpływa na pozycjonowanie strony w Google?
  6. Jakie strony można pozycjonować
  7. Elementy pozycjonowania stron internetowych
  8. Techniki pozycjonowania stron
  9. Rodzaje pozycjonowania stron www
  10. Fakty oraz mity
  11. Skuteczne pozycjonowanie stron z SeoKO.pl
  12. Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
  13. Podsumowanie

Co to jest pozycjonowanie stron – definicja

Pozycjonowanie stron jest to usługa, dzięki której Twoja witryna znajdzie się na czołowych pozycjach na wybrane frazy kluczowe. Jest to szereg działań, związany z optymalizacją jak i działaniami poza stroną, takimi jak zdobywanie wartościowych linków przychodzących. Efektem skutecznego pozycjonowania strony internetowej, jest zwiększenie widoczności strony oraz liczby potencjalnych nowych klientów.

Czym się różni SEO od pozycjonowania stron

Co raz częściej internauci mylą nieco pojęcia SEO a pozycjonowanie. SEO, to skrót z języka angielskiego od „search engine optimization„. Mówiąc dokładniej, jest to przede wszystkim proces optymalizacji strony. Jest to zatem część etapu pozycjonowania strony www.

Dlaczego warto pozycjonować strony www

W dzisiejszym świecie cyfryzacji, szukając danej informacji przeważnie kierujemy się w stronę wyszukiwarki internetowej. Jest to dla nas czymś całkowicie naturalnym. Często jadąc metrem czy autobusem możemy spotkać setki osób korzystających z smartphonów. Część z nich słucha muzyki, część ogląda filmiki, a część po prostu szuka danego produktu bądź usługi. Liczba internautów z roku na rok jest co raz większa, a co za tym idzie rośnie liczba zapyta . Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału? Oto główne korzyści dlaczego pozycjonowanie stron się opłaca. Pozycjonowanie

Ogromna liczba klientów

Jest to chyba najbardziej oczywisty powód. W poszukiwaniu usługi lub produktu najczęściej korzystamy z wyszukiwarki. Jest to więc wspaniałe miejsce do promocji naszego portalu. Istnieje nawet takie powiedzenie, że nieważne co sprzedajesz ważne aby być w TOP3. I jest w tym oczywiście sporo racji, bo mając dużą liczbę użytkowników na stronie, zawsze znajdzie się wśród nich potencjalny klient.

Idealna grupa docelowa

Ciężko znaleźć bardziej precyzyjną formę reklamy. Jeszcze parę lat temu, dość często można było spotkać osoby na ulicy roznoszące ulotki. Ale jakie jest prawdopodobieństwo, że nasza ulotka trafi do potencjalnego klienta? Raczej mała. Podobnie jest z reklamą w radio czy telewizji. Jednak, dzięki wyszukiwarką internetowym, potencjalny klient sam może Cię odnaleźć. W końcu jeżeli szukamy np. szkoły językowej, to trafiając na stronę internetową danej placówki istnieje spore prawdopodobieństwo, że skorzystamy z jej oferty.

Rozwój Twojego biznesu

Prowadzą tylko sklep stacjonarny, koncentrujemy się tylko na danym rejonie. Prowadząc sklep internetowych możemy zdobywać klientów praktycznie z całego świata. Jest to więc idealna metoda do rozwoju Twojego biznesu na rynku globalnym.

Rozpoznawalność marki

W momencie kiedy Twoja strona znajduje się na pierwszej stronie w naturalnych wynikach, staje się rozpoznawalna. Część użytkowników zapamiętuje adres www Twojej strony, dzięki czemu w przyszłości możesz liczyć na bezpośrednie wejścia.

Przewaga nad konkurencją

W momencie kiedy zacząłeś pozycjonować swoją stronę www, Twoja przewaga nad konkurencją niesamowicie rośnie. Nie dość, że szybciej osiągniesz czołowe pozycję, to potencjalnie zwiększasz barierę wejścia dla kolejnych graczy. W końcu aby Twoja konkurencja, będzie musiała zainwestować znacznie większe środki aby Cię dogonić.

Niski koszt promocji

Chociaż, z każdym rokiem usługa pozycjonowania wymaga coraz to większych nakładów finansowych, to wciąż jest stosunkowo tania. Porównując ceny do reklam w radio, gazecie czy telewizji koszt pozyskania klienta jest stosunkowo niski. Nie wspominając, że w przypadku promocji strony pozyskujemy klientów bezpośrednio zainteresowanych naszymi usługami.

Internauci wolą wyniki organiczne

Wyniki organiczne, to te które znajdują się poniżej reklam. Cieszą się one stosunkowo dużym zaufaniem w stosunku do reklam sponsorowanych. Jest to po części oczywiste, ponieważ wyszukiwarka stara się dopasować jak najbardziej trafny wynik, którego szukamy. W przypadku kampanii reklamowych te wyniki, nie zawsze pokażą to czego szukamy.

Skoro już poznaliśmy główne zalety pozycjonowania stron, kolejnym pytaniem jest w jakich wyszukiwarkach warto się promować? Odpowiedź można znaleźć poniżej.

 

W jakich wyszukiwarkach warto pozycjonować strony

Jak zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, istnieje wiele wyszukiwarek internetowych. Te najbardziej znane to wyszukiwarki Google, Bing oraz Yahoo. Niekwestionowanym liderem na polskim jak i globalnym rynku jest oczywiście wyszukiwarka Google. Jednak jak wypadają pozostałe wyszukiwarki na jej tle? Oto lista tych najpopularniejszych, wraz procentową liczbą osób, które z niej korzystają. Dane pochodzą z portalu gs.statcounter.com.

Google najpopularniejszą wyszukiwarką

  • Google – 97.85%
  • Bing – 1.16%
  • Yahoo – 0.54%
  • DuckDuckGo – 0.13%
  • MSN – 0.12%
  • Yandex – 0.05%

Jak zatem można zauważyć Google zdominowało Polski rynek i prawdopodobnie na długo tak zostanie. W związku z tym przyjrzyjmy się nieco bliżej wyszukiwarce Google.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google

Wpisując w wyszukiwarkę Google dowolne słowa kluczowe, otrzymamy listę stron, które według Google najlepiej pasują do naszego hasła. Na najwyższej pozycji znajdują się płatne wyniki reklamowe z Google Ads (dawniej Google Adwords), a poniżej naturalne wyniki wyszukiwania.  Przeważnie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się 4 reklamy i oraz 10 organicznych wyników wyszukiwania. Poniżej na zdjęciu możesz zobaczyć jak wygląda pierwsza strona wyszukiwania Google na hasło pozycjonowanie stron.

wyszukiwarka Google

Na kolor zielony zostało zaznaczone słowo kluczowe, które wpisujemy w wyszukiwarkę. Poniżej w kolorze czerwonym zostały zaznaczone sponsorowane reklamy w Google Ads. Kolorem żółtym wyniki organiczne, czyli te, na których nam najbardziej zależy. Na samym dole możemy zobaczyć podpowiedz fraz kluczowych jakich używają ludzie wpisując dane hasło.

Wygląd pierwszej strony wyników, może nieznacznie się różnić w zależności od hasła kluczowego, bądź lokalizacji. Dla przykładu wpisując frazę z dodaniem miasta na koniec np „Pozycjonowanie Warszawa„, to na samej górze pierwszej strony pojawi nam się mapa Google, na której będą zaznaczone Agencje SEO w Warszawie. Aby Twoja wizytówka znalazła się w mapie należy stworzyć profil w Google Moja Firma.

Wpisując np. dokładną nazwę danego produktu bardzo często pojawi nam się oferta sklepów z ceną danego produktu. Oczywiście są to linki sponsorowane w kampaniach reklamowych. Przez Google możemy również szukać lokalizacji czy grafiki. Wtedy wyświetlane wyniki będą się nieco różniły niż w powyższej grafice.

Usługa pozycjonowania stron dotyczy tylko wyników zaznaczonych na żółty kolor, czyli wyników organicznych. Jak widać są one nieco schowane przez reklamy, jednak ciągle na czołowe pozycje trafia znaczna część użytkowników.

Oczywiście istnieją również branże, dla których forma reklamy jest zakazana. Wtedy cała pierwsza strona będzie składała się z wyników organicznych.

Skoro już wiemy jak działa Google, pozostaje więc pytanie, w jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?

Co wpływa na pozycjonowanie strony w Google?

Kolejność wyświetlania stron w wynikach organicznych oczywiście nie jest przypadkowa. Odpowiada za nią algorytm Google, który uwzględnia setki unikalnych czynników. Na ich podstawie decyduje, które strony internetowe umieścić na czołowych pozycjach, a które niżej. Algorytm Google jest oczywiście pilnie strzeżoną tajemnicą. Nawet największe agencje SEO z logiem Google partner nie mają dostępu do algorytmu. Aby, nieco ułatwić życie webmasterom, Google oficjalnie publikuje wskazówki dla webmasterów, którymi powinni się kierować podczas optymalizacji strony.

Oto główne czynniki rankingowe czyli On-Site i Off-Site SEO

Jakość treści na stronie

Jak zapewne doskonale wiesz, Google stara się dopasować najlepsze treści do danego zapytania. Dlatego niezwykle ważne jest, aby Twoje treści były aktualne, oraz odpowiadały na wszystkie większość zapytań. Wyobraź sobie, że prowadzisz bloga na temat miasta Kraków. Opisałeś w nim sporo rzeczy jednak nie wspomniałeś nic na temat Wawelu lub Sukiennic. Algorytm jest w stanie zauważyć, że pominąłeś tak ważne zagadnienia dla tej frazy kluczowej. Prawdopodobnie więc, Twoja strona nie jest autorytetem w tej dziedzinie. Istnieje więc spora szansa, że nie umieści Twojej strony na pierwszy pozycjach.

Optymalizacja strony internetowej

Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest optymalizacja SEO. Jest to złożony i wieloelementowy proces, w którego skład wchodzą takie rzeczy jak:

  • Meta tagi takie jak meta tytuł oraz meta opis – Ważne aby zawierały interesujące nas frazy kluczowe. Do tego muszą opisywać zawartość danej podstrony oraz przykuwać uwagę internautów. Warto tutaj skorzystać z pewnych sztuczek z content marketingu.
  • Zagęszczenie słów kluczowych – Jest to niezwykle ważny element. Nie można przesadzić z nadmiernym upychaniem fraz. Z pewnością będzie to nienaturalnie wyglądać, przez co może negatywnie wpłynąć na pozycję strony.
  • Przyjazny adres url strony – W tym punkcie postaraj się aby podczas tworzenia Twojej strony internetowej zrobić przyjazny adres. Tak aby od razu było widać czego dana podstrona może dotyczyć, a nie coś w stylu adres.com/882k3.php. Tego typu adres z pewnością nic nie powie użytkownikowi.
  • Szybkość ładowania strony – Trzeba zadbać o to aby strona ładowała się jak najszybciej. Oczywiście zarówno na urządzeniach mobilnych, tabletach jak i deskopowych. Wiąże się to przede wszystkim z optymalizacją zdjęć czy cache na naszej stronie. Długi czas ładowania, potrafi skutecznie zniechęcić do przeglądania danego portalu, a to może wiązać się z dużą ilością odrzuceń.
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych – Jest to dość oczywisty punkt. W dobie kiedy ponad 50% wyszukań jest z urządzeń mobilnych, wymagane jest aby witryna była do nich dostosowana. W przeciwnym razie może to negatywnie wpłynąć na jej widoczność.
  • Optymalizacja kodu html – Algorytmy Google skanują naszą stronę, czytając kod html. Niezwykle ważne jest aby był on jak najkrótszy oraz dostosowany do obecnych standardów w3c. Należy również zaznaczyć, że roboty Google mogą mieć problem z czytaniem kodu javascript. Dlatego gdy pojawi się tego typu problem, należy go jak najszybciej rozwiązać, tak aby roboty miały dostęp do wszystkich treści naszej witryny.
  • Linki wewnętrzne – Niezwykle ważnym elementem jest linkowanie wewnętrzne. Dzięki niemu „link juice” zostaje rozesłany po całej naszej stronie, a co za tym idzie więcej naszych stron otrzyma moc z linków zewnętrznych. Również pod kątem UX (user experience) ma to znaczenie, ponieważ nasi użytkownicy będą częściej wchodzić inne strony naszego serwisu, co na pewno przełoży się pozytywnie na liczbę odrzuceń.

Linki wychodzące i przychodzące

Są to czynniki związane z popularnością naszej strony. W momencie kiedy do naszej strony linkują zaufane o dużej renomie portale, nasza strona zyskuje w oczach Google. Linkowanie zewnętrzne to w dużej mierze przekazywanie sobie „link juice”, czyli jakby mocy danej strony. Dlatego niezwykle ważne jest kto do nas linkuje oraz z kim my chcemy się dzielić naszym link juice.

Opisaliśmy tutaj bardzo ogólnikowo założenia tego co wpływa na naszą pozycję w Google. Oczywiście algorytmy Google cały czas się zmieniają. Dlatego też nie ma sensu wypisywać wszystkich czynników, bo za jakiś czas mogą one być nieaktualne.

Należy zaznaczyć, że pozycjonowanie wymaga czasu. Zazwyczaj trzeba liczyć minimum trzy miesiące, by spodziewać pierwszych widocznych efektów pozycjonowania.

Często w sieci, można spotkać się z pytanie, czy kampanie Google Ads mają wpływ na wyniki organiczne mojej strony? Oczywiście jest odpowiedź jest negująca. Nie mają one żadnego wpływu. Jest to zupełnie inne źródło pozyskiwania ruchu na stronie.

Pozostałe czynniki

Lokalizacja – Wyszukiwarki internetowe, pokazują jak najbardziej trafne wyniki na pytania zadane przez internautów. Dlatego lokalizacja ma również duży wpływ na kolejność wyników. Dla przykładu, zupełnie inne wyniki zobaczymy na hasło restauracja dla miasta Kraków, a zupełnie inne dla Warszawy. Podsumowując, dla robotów Google nasza lokalizacja ma znaczenie.

User experience – Czyli inaczej doświadczenia użytkownika. Jest to jedna z dziedzin marketingu internetowego, która ma na celu poprawę strukturę strony, tak aby użytkownik bez problemu mógł się na niej poruszać. W momencie kiedy nasza strona internetowa jest kiepskiej jakości, internauta zaraz po wejściu może opuścić stronę. Dla algorytmu Google jest to znak, że nie znalazł to czego szukał. Istnieje więc prawdopodobieństwo, algorytm obniży ranking Twojej witryny. Dlatego w 2020 roku, niezwykle ważne jest by strona, była ładna, czytelna, a przede wszystkim użyteczna dla naszych klientów.

Historia odwiedzin – Również historia odwiedzin domeny ma znaczenia przy pozycji strony. W momencie, kiedy kilka razy weszliśmy na daną stronę i spędziliśmy na niej sporo czasu, to algorytm zapamięta, że dana strona nam się spodobała i będzie nam częściej pokazywać w wynikach wyszukiwania.

Działania konkurencji – Nie wolno o tym zapominać, ale wpływ na pozycję mają również działania seo konkurencji. Bardzo często zdarza się tak, że kiedy odnotujemy znaczy wzrost pozycji, to nasza konkurencja również zaczyna działać. Jest to więc taki nieustanny wyścig, który polega na tym aby zawsze być o krok do przodu przed naszą konkurencją. Spośród wszystkich działań SEO, te jest najtrudniejsze do oszacowania, bo niby nie wiemy czy nasza konkurencja nie zwiększy nagle swojego budżetu na marketing.

Oczywiście wszystkie działania, które zostały wymienione powyżej są tylko częścią całego procesu. Jest to tylko zarys, szablon pewnych działań na jakie należy zwrócić uwagę. Sama tematyka link buildingu, jest tak obszerna, że można by na jej temat napisać książkę.

Jakie strony można pozycjonować

Najkrócej mówiąc wszystkie. Nie ma żadnych przeciwwskazań co do stron. Poniżej jednak możesz przeczytać jakie rodzaje stron mają większy, a jakie mniejszy aby wykupić taką usługę.

  • Sklepy internetowe – Pozycjonowanie sklepu internetowego jest dość powszechne. Żaden właściciel nie może sobie pozwolić na sklep, w którym nie ma klientów. W związku z tym, że praktycznie każdy sklep internetowy korzysta z usług SEO to ceny z roku na rok są co raz wyższe za tą usługę. Jednak jeśli uda się nam zdobyć czołowe pozycje, to koszt naszej usługi powinien się szybko zwrócić.
  • Strony WordPress – WordPress jest jednym z najlepszych systemów CMS. Został on zbudowany tak, że nawet osoby bez podstawowej wiedzy z zakresu html mogą zbudować profesjonalną witrynę internetową. Optymalizacja WordPress pod względem SEO jest dość prosta. Powstało mnóstwo wtyczek, które pomagają w optymalizacji swojej strony. Osobiście polecamy wtyczkę YoastSEO. Dzięki niej bez problemu nawet początkująca osoba zoptymalizuje swoją stronę WordPress.
  • Blogi – Blogi internetowe stały się w ostatnich latach bardzo popularne. Niektóre z nich mają tak duży ruch organiczny, że firmy reklamowe się nimi zainteresowały. Jeśli więc prowadzić bloga internetowego to zdecydowanie warto zainwestować w pozycjonowanie. Koszt powinien nie być tak wysoki jak w przypadku innych witryn a efekty mogą przyjść bardzo szybko. Prowadzenie bloga może być również częścią Twojego biznesu, przez co dużo łatwiej i taniej możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej.
  • Marki – Jest to dość mało popularne, ze względu na brak konkurencji. Jeśli nasza marka unikalną nazwę to praktycznie zawsze znajdzie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce. W takiej sytuacji bardziej opłacają się nam działania budujące rozpoznawalność naszej marki, jak marketing szeptany, kampanie reklamowe w Google ads, czy social media.
  • Produkty – Pozycjonowanie produktu zdominowały strony affilacyjne, czyli takie korzystające z programów partnerskich. Aby wypozycjonować stronę na konkretny produkt nie potrzebujemy aż tak dużego budżetu jak na produkty ogólne. Dzięki temu koszt usługi będzie zdecydowanie niższy.
  • Grafiki – Korzystając z Google, możesz szukać zdjęcia lub grafiki. Nawet pomimo wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, Twoje grafiki mogą być niewidoczne dla użytkowników. Aby pojawić się na samej górze, również niezbędne będą działania SEO. Co prawda liczba wyszukań poszczególnych grafik jest zdecydowanie niższa niż słów kluczowych, to jednak warto również z nich pozyskać ruch na stronie.

Elementy pozycjonowania stron internetowych

Aby skutecznie się pozycjonować niezbędny jest odpowiedni plan oraz strategia działania. Należy ją dostosować do danej branży i charakterystyki rynku. W większości agencji SEO, proces pozycjonowania stron internetowych wygląda bardzo podobnie. Składa się on z kilku elementów: proces pozycjonowania

Dobór słów kluczowych

Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest fundamentem. To właśnie tutaj badamy rynek danej branży. Należy dokładnie przeanalizować czego szukają internauci, oraz w jakich ilościach. Bardzo dobrym narzędziem do tego jest Senuto.com oraz Ahrefs. Właśnie te programy pokażą nam interesujące nas dane. Do tego warto również zwrócić uwagę na zakładkę najczęściej zadawane pytania czy newly discovered.

Warto zapoznać się z samą intencją danego słowa kluczowe. Czego dany użytkownik szuka wpisując dany keyword oraz czy nasza strona odpowiada na to zapytanie.

Analiza konkurencji

Jest to praktycznie najważniejszy punkt. Należy przeanalizować konkurencję na pozycjach top 10. To właśnie z nimi przyjdzie nam konkurować w serpach. Główne rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę  to:

  • Profil linków – Jest to jeden z kluczowych elementów. Jeżeli do naszej konkurencji linkują strony mocne i zaufane, to może być nam ciężko z nimi konkurować. Ważne jest mierzyć siły na zamiary. Jeżeli strony z top 10 mają bardzo mocny profil linków prowadzących, a my niewystarczający budżet, to może warto odpuścić dane słowo kluczowe.
  • Treści na stronie – Zwracamy uwagę na to czy nasza konkurencja ma odpowiednie treści. Mamy tu na myśli to czy są napisane poprawnie, a temat został w pełni wyczerpany. Prawdopodobnie będziemy musieli zrobić lepszą treść niż nasza konkurencja, więc na prawdę warto się do tego przyłożyć.
  • Wielkość danego portalu – Tutaj patrzymy na tak zwany „Topical Authority”. Czyli czy dany portal porusza większość zagadnień ze swojej branży. Jeżeli jest rozbudowany i porusza większość zagadnień z naszej niszy to musimy mieć świadomość, że będziemy również musieli zrobić coś podobnego.

Audyt SEO

Audyt SEO jest to nasz plan (strategia) działania. Przeprowadzamy analizę całej strony pod względem struktury strony, błędów, prędkości, meta tytułów czy meta opisów. Do tego dokładnie analizujemy treści strony. Staramy się przygotować plik z poszczególnymi etapami jakie będziemy poprawiać na stronie. Zebrane informacje podczas audytu seo posłużą nam na realizacji skutecznej oraz bezpiecznej strategii pozycjonowania.

Działania SEO On-site / On page SEO

Teksty SEO

Po przeprowadzeniu powyższego etapu, zabieramy się za optymalizację naszych treści. Należy zwrócić uwagę, czy treść na naszej stronie wyczerpują dany temat oraz czy zawierają odpowiednie frazy kluczowe.

Do tego zwracamy uwagę na keyword density, czyli zagęszczenie słów kluczowych. Należy zadbać o to aby treści na stronie były zoptymalizowane zarówno pod SEO jak i osoby odwiedzające Twój portal. Jest to jeden z najdłuższych etapów, który w zależności od wielkości strony może trwać nawet do kilku tygodni.

Optymalizacja treści jest kluczowym elementem w optymalizacji on-site. Bez dobrych treści z pewnością ciężko będzie pozyskać ruch na Twojej witrynie.

Optymalizacja strony pod kątem Google

Optymalizacja stron internetowych jest to etap wprowadzania poprawek, które wyszły w audycie SEO. Dzięki optymalizacji, Twoja strona zdecydowanie przyśpieszy, będzie bardziej przyjazna wyszukiwarką jak i użytkownikom. Do optymalizacji zaliczamy również poprawę meta title, meta descriptions oraz optymalizację adresów URL.

Działania Off-site SEO

Pozyskiwanie linków przychodzących

Po przeprowadzeniu wszystkich działań na stronie przyszedł czas na pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Naszym zadaniem jest zdobycie jak najlepszych linków, które „dodadzą mocy” Twojej firmie. W zależności od potrzeb będą to zarówno linki sponsorowane jak i te z naszych prywatnych zaplecz. Ilość linków przychodzących do strony może się różnić w zależności od danej branży, Niekiedy wystarczy ich tylko kilka, a czasami będzie potrzebne nawet dziesiątki czy setki.

Kontynuacja

Po przeprowadzeniu wszystkich poprzednich kroków Twoja strona powinna pojawić się na czołowych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania. A co zatem idzie, liczba potencjalnych klientów jak i zamówień powinna znacznie wzrosnąć. Jednak na tym nie kończy się nasza przygoda. Utrzymanie wysokich pozycji wymaga wiele wysiłku.

Musisz się liczyć z tym, że jak osiągniesz pierwszą pozycję, to Twoja konkurencja będzie chciała Cię wyprzedzić. Dlatego nawet po osiągnięciu wysokich pozycji należy kontynuować proces pozycjonowania strony. Zadaniem będzie ciągłe pozyskiwanie nowych linków, promocja w portalach społecznościowych czy prowadzenie bloga.

Nie zapominaj również o treściach. Z biegiem czasu Twoje artykuły mogą stać się już nieaktualne. Dlatego raz na jakiś czas sprawdzaj, czy w danym temacie nie pojawiło się jakieś nowe zagadnienie. Jeżeli tak się stanie to uzupełnij o nie Twój artykuł. Optymalizacja treści na stronie jest to również proces ciągły bez którego, Twoja strona może spaść w wyszukiwarce internetowej.

Techniki pozycjonowania stron

Kiedy wiemy już, jakie są podstawowe czynniki rankingowe, oraz jakie wygląda proces pozycjonowania, pozostanie pytanie jak je wykorzystać w praktyce. Jak zapewne się domyślasz istnieją pewne wytyczne, które wyszukiwarka Google publikuje na swojej stronie. Są to wskazówki dla webmasterów. Jednak nie wszyscy z nich korzystają, aby skutecznie poprawić pozycję strony. Istnieją dwie podstawowe techniki, które można wykorzystać podczas procesu pozycjonowania.

Black Hat SEO

Jest to termin, który odnosi się do działań niezgodnych z wytycznymi Google. Są to niedozwolone praktyki, za które Twoją stronę internetową może spotkać kara. Najczęściej jest to filtr, przez który Twoja strona spadnie w rankingu. Zdarzają się również bardzo surowe kary, takie jak trwałe usunięcie Twojej strony z indeksu. Podstawowe niezgodne działania to:

  • System wymiany linków – Czyli tak zwany SWL, jest to jedna z najczęstszych przyczyn filtra algorytmicznego lub ręcznego. Roboty wyszukiwarek internetowych podążają za linkami. W momencie kiedy zauważą, że poszczególne strony wymieniają się linkami to mogą je ukarać. Dzieję się to nawet w przypadkach gdy pozyskujemy wartościowy link. Dlatego na początku zawsze uważaj, aby przypadkiem nie skorzystać z systemu wymiany linków.
  • Treści generowane automatycznie – Są to treści generowane za pomocą specjalnych programów, które tworzą synonimy. Mogą być to również teksty tworzone za pomocą translatora. Zazwyczaj nie mają one żadnego sensu dla użytkownika. Dlatego za wszelką cenę unikaj tego typu zachowań na Twojej stronie. Roboty Google potrafią wyłapać tego typu przypadki, a następnie szybko ukarać daną domenę.
  • Powielanie i kopiowanie treści – Jeśli na Twojej stronie znajdują się teksty z innej strony to możesz być pewien, że Twoja witryna straci pozycję. Niezwykle ważne są unikalne treści na Twojej stronie i zawsze staraj się takie tworzyć.
  • Ukrywanie tekstu – Jest to na przykład stosowanie białych liter na białym tle czy też stosowanie czcionki o rozmiarze zerowym.
  • Maskowanie – Jest to działanie, które ma na celu pokazanie innych tekstów robotowi Google a innych osobą odwiedzających Twój portal. Jest to
  • Upychanie słów kluczowych – Zazwyczaj jest to nadmierne używanie hasła kluczowego, tak że zdania brzmią w sposób nienaturalny. Dlatego najlepszym wyjściem jest samodzielne pisanie treści, które brzmią naturalnie.
Więcej na ten temat możesz przeczytać w naszym artykule czym jest black hat seo. Znajdziesz tam podstawowe informacje oraz przykładowe techniki.

Kiedy warto skorzystać z BHS?

Zwiększanie widoczności strony za pomocą technik black hat, w większości przypadków nie jest opłacalne. Po prostu musisz się liczyć z tym, że prędzej czy później Twoja strona zostanie ukarana i wyrzucona z indeksu. Istnieją jednak wyjątki, w których warto zastosować „zakazane techniki pozycjonowania”. Dla przykładu, gdy pojawi się nowy produkt na rynku, i koniecznie chcemy szybko zwiększyć jego widoczność. Jednak zawsze musisz się liczyć z tym, że Twoja strona może zostać ukarana za takie naruszenia. Jeśli interesuje Cię szybkie pozycjonowanie strony to technika z czarnego kapelusza może być dobrym rozwiązaniem.

White Hat SEO

Jest to działanie zgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google. Wszystkie informacje możesz znaleźć w wytycznych dla webmasterów. Są to przede wszystkim działania ukierunkowane na potrzeby internautów. Najważniejsze elementy dla White Hat SEO to:

  • Tworzenie wysokiej jakości unikalnej treści – Jest to jeden z najważniejszych elementów w działaniach SEO. To w dużej mierze konkretne, a także samodzielne treści pozytywnie wpływają na pozycję. Nawet najlepszy seowiec, nic nie osiągnie kiedy Twoje teksty będą po prostu słabe.
  • Optymalizacja strony, oraz nagłówków w celu zrozumienia zawartości strony –  Dobrze przeprowadzona optymalizacja jest kolejną rzeczą o jakiej należy pamiętać.
  • Uproszczenie struktury strony i URL-i – Logiczna struktura oraz, dość krótkie adresy url w Twoim serwisie to także jeden z wielu czynników, który osiągnąć wysoką pozycję.

Aby skutecznie i długoterminowo pozycjonować swoją stronę, należy zawsze korzystać z technik z białego kapelusza. To właśnie korzystając z tej strategii pozycjonowania, możemy liczyć na długoterminowe korzyści.

Rodzaje pozycjonowania stron www

Pozycjonowanie organiczne

Jest to również nazywane pozycjonowanie naturalne. Jest więc to standardowe pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, jakie stosuje większość firm do zwiększenia widoczności.

Pozycjonowanie szerokie nazywane też long tail

Jest to pozycjonowanie fraz kluczowych z tak zwanego długiego ogona. Jest to proces często wykorzystywany przy pozycjonowaniu nowych stron w bardzo konkurencyjnych branżach. Ma on na celu zwiększenie widoczności na nieco bardziej rozbudowane hasła kluczowe. Dla przykładu słowo „pozycjonowanie stron” jest główną frazą kluczową, a hasło „skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google„, będzie już słowem z długiego ogona. Przeważnie tego typu frazy są nieco mniej konkurencyjne, z związku z tym zdecydowanie łatwiej jest osiągnąć wysokie pozycje.

Pozycjonowanie lokalne czyli local SEO

Pozycjonowanie lokalne (regionalne), jest to usługa przeznaczona dla lokalnych biznesów z danego miasta lub regionu. Jest to spowodowane tym, że dla przykładu fryzjer z Krakowa niekoniecznie chce się wyświetlać w wynikach w Katowicach. Zależy mu tylko na tym aby być widocznym w obrębie danego miasta. Aby skutecznie poprawić widoczność strony w wyszukiwarce należy skoncentrować się na optymalizacji tekstu pod dane miasto. Do tego proces linkowania skupia się bardziej na lokalnych portalach oraz dodawaniu wizytówek NAP z adresem firmy.

Pozycjonowanie zagraniczne

Jest to bardzo podobna kwestia do lokalnego pozycjonowania, z tym że w tym przypadku skupiamy się na zagranicznych rynkach takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Włochy. W przypadku tej usługi należy skupić się na zdobywaniu mocnych linków z danego kraju, nie zapominając oczywiście o optymalizacji.

Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie wizytówki Google to jeden z procesów, którego celem jest zwiększenie Twojej widoczności w mapach Google. Odbywa się on przede wszystkim przez dobranie odpowiedniego tytułu i unikalnego opisu firmy. Ważnym elementem są również wpisy w wizytówce Google, które należy aktualnie dodawać. Również liczba opinii i komentarzy ma bardzo pozytywne przełożenie na wyświetlanie się w mapach Google.

Pozycjonowanie YouTube

YouTube stał się drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Każdego dnia korzysta z niego miliony użytkowników słuchając swojej ulubionej muzyki czy influencerów. Jednak z racji, tak olbrzymiej popularności, co raz częściej wyszukując danej informacji korzystamy właśnie z YouTube.  Na przykład poradnik jak ugotować tajskie danie czy poradnik jak prawidłowo pływać, zdecydowanie lepiej ogląda się w formie video, niż gołego tekstu. Dlatego też wraz z rozwojem tej platformy, powstała usługa pozycjonowania filmów na YouTube.

Czynniki rankingowe różnią się nieco od tych stosowanych w wyszukiwarkach. Należy skupić się, na ustawieniu prawidłowego tytułu, opisu filmu oraz nazwy pliku wysłanego na serwer. Do tego należy nagrywać filmy z wysokiej rozdzielczości np. w HD lub 4k. Warto również przesłać napisu do filmu, które z pewnością pomogą nam w zwiększeniu widoczności. Na zakończenie należy wspomnieć o interakcji z widzami. Zawsze poproś o komentarz lub like, bo to one zdecydowanie poprawią widoczność Twojego filmu w wyszukiwarce Youtube.

Pozycjonowanie – Fakty oraz mity

Fakty

Uniwersalna metoda nie istnieje – Zdecydowanie jest to prawda. Każda branża ma nieco inną charakterystykę, dla jednej będziemy potrzebowali więcej contentu, a dla innej nieco mniej. W branży SEO wiele zależy od naszej konkurencji.

Na pierwsze efekty trzeba poczekać – Jest to oczywiście prawda. Procesy pozycjonowania wymagają czasu. Możliwość natychmiastowych efektów gwarantują wyłącznie reklamy sponsorowane.

Mity

Budżet na pozycjonowanie zawsze jest stały – Jest to oczywiście mit.

Profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z agencją SeoKO.pl

Jeśli interesuję Cię oferta skutecznego i bezpiecznego pozycjonowania, to agencja SeoKO.pl z pewnością będzie dobrym wyborem. Pozycjonowaniem stron zajmujemy się od wielu lat. Dzięki temu poznaliśmy skuteczne metody, oraz zebraliśmy cenne doświadczenie. Nasze biura znajdują się w Krakowie oraz Częstochowie.

W porównaniu do konkurencji, wyróżnia nas przede wszystkim indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb. Jesteśmy szczerzy w podejmowaniu działań. Mamy na myśli to, że nie podejmujemy się zadań, z góry skazanych na porażkę.

W naszym biznesie dążymy do sytuacji win-win. Czyli takich, że dzięki naszym usługą, nasz klient ma realny zwrot z inwestycji. Jeżeli z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że nie uda nam się zrealizować celów, to nie podejmujemy się tego zadania.

Oczywiście nasza oferta to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej. Oferujemy kompleksową usługę z zakresu marketingu internetowego:

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych (e commerce) – Skuteczne i bezpieczne SEO dla sklepów działających online. Zarówno na rynku polskim jak i światowym.
  • Content marketing – Tworzenie atrakcyjnych treści marketingowych na Twoim portalu. Będą one zarówno ciekawe dla użytkownika, jak i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
  • Kampanie reklamowe w Google Ads – Skuteczna reklama w reklamach Google.
  • Kampanie reklamowe w social mediach – Pozyskiwanie klientów za pomocą social media, takich jak: Facebook, Instagram czy Twitter.
  • Szkolenia SEO – Profesjonalne szkolenia z zakresu SEO dla firm oraz osób indywidualnych. Działamy na terenie całego kraju.
  • Konsultacje SEOKonsultacje ze specjalistą SEO w zakresie zwiększania widoczności Twojej strony www. Jeżeli nie wiesz czemu Twoja strona, ciągle znajduje się poza pierwszą dziesiątką w wyszukiwarce, to te konsultacje z pewnością są dla Ciebie.

Nasze usługi pozycjonowania strony w Google, skierowane są dla klientów indywidualnych oraz wszystkich firm działających zarówno w Polsce jak i zagranicą. Wystarczy, że klikniesz poniższy przycisk „bezpłatna wycena”, a zostaniesz przekierowany do strony kontaktowej. Znajdziesz tam adres email, na który możesz wysłać wszelkie zapytania odnośnie naszej oferty. Zapraszamy do współpracy.

bezpłatna wycena

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

📌 Czym jest pozycjonowanie stron?

Jest to usługa, która ma na celu zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas procesu pozycjonowania, na stronie internetowej zostają wprowadzone zmiany mające na celu, zoptymalizować ją do wytycznych Google. Do tego przeprowadzana jest analiza i budowa wysokiej jakości profilu linkowego.

✅ Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Cena pozycjonowania jest ustalana między innymi, na podstawie frazy kluczowej czy aktualnego stanu witryny. W każdym razie zapraszamy zobaczyć nasz cennik pozycjonowania stron, w którym dokładnie poznasz jakie kryteria są brane pod uwagę przy wycenie. Znajdziesz go w menu naszej strony. Jednak aby mniej więcej odpowiedzieć na to pytanie, to ceny pozycjonowania w profesjonalnych agencjach SEO zaczynają się od tysiąca złoty miesięcznie.

⭐ Czy pozycjonowanie jest bezpieczne dla mojej strony?

Tak, pod warunkiem że jest przeprowadzone przez specjalistę. Może tak się zdarzyć, że zlecisz usługi SEO amatorowi, który może zrobić więcej szkody jak pożytku. Dlatego zawsze przed podjęciem decyzji, zrób analizę rynku i wybierz sprawdzonego freelancera lub agencję marketingową.

📌 Czy pozycjonowanie stron www się opłaca?

Jest to pytanie, na które najłatwiej odpowiedzieć to zależy. Dzięki pozycjonowaniu stron Twój portal na pewno zwiększy widoczność w sieci wyszukiwania. Jednak jak zawsze, trzeba sobie obliczyć jakie są potencjalne koszta wypromowania witryny, oraz ile osób może trafić do Ciebie na stronę. Czasami koszt może okazać się zbyt wysoki w stosunku do ruchu na stronie. Wtedy warto zainteresować się alternatywnymi metodami takimi jak Google Ads.

✅ Agencja SEO vs Freelancer – kogo wybrać?

Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie, ma swoje wady i zalety. Agencja SEO przeważnie zatrudnia minimum kilka osób, oraz ma dostęp do większej ilości narzędzi. Dzięki temu jest w stanie obsługiwać większe projekty, których freelancer nie dałby rady. Z drugiej strony, freelancer będzie zdecydowanie tańszym rozwiązaniem. Agencje muszą zarobić na utrzymanie wielkich biur, czy licznych licencji na oprogramowania. Z tego powodu ich usługi są przeważnie droższe. Jeżeli mamy coś doradzić to do większych portali polecamy agencje SEO. Natomiast jeżeli prowadzisz stronę typu wizytówka to freelancer może okazać się lepszą opcją.

⭐ Jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Aby nauczyć się pozycjonować stronę zapraszamy do naszego poradnika w menu naszej strony. Znajdziesz tam praktyczny poradnik krok po kroku oraz przykładowe oraz case study. Ponadto polecamy dołączyć do licznych grup facebookowych. Do tego jeśli masz problem z SEO zawsze możesz do nas napisać. Nasza agencja ma oferuje konsultacje SEO, w których odpowiemy Ci wszystkie Twoje pytania.

📌 Z jakich narzędzi SEO warto korzystać?

Głównymi narzędziami jakie zdecydowanie polecamy to Google Search Console, Google Analytics oraz ahrefs. Pierwsze z nich to darmowe narzędzia, w które pomogą Ci w analizie danych. Natomiast ahrefs to prawdziwy kombajn SEO. Znajdziesz w nim audyt SEO, analizę słów kluczowych oraz profile linków Twoich konkurentów. Z dodatkowych programów można wymienić Keywordtool.io oraz Website Auditor. Pierwszy jak sama nazwa wskazuje służy do analizowania haseł kluczowych, natomiast Website Auditor pomoże Ci w optymalizacji strony oraz treśći. Jeśli chodzi o polskie programy to do analizy słów oraz widoczności polecamy senuto, nastomiast do pisania artykułów surferseo. Jednak aby osiągnąć wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania same narzędzia nie wystarczą. Niezbędna jest odpowiednia strategia pozycjonowania oraz doświadczenie.

✅ Jak sprawdzać efekty pozycjonowania strony?

Do mierzenia efektów pozycjonowania służą różnego rodzaju rank trackery. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę monitor pozycji, a znajdziesz kilkadziesiąt stron, które mierzą pozycje. Aby sprawdzić skuteczność pozycjonowania można również korzystać z Google Search Console. Istnieją takie zewnętrzne narzędzia takie jak senuto.

⭐ Co zrobić żeby strona była widoczna w Google?

Nie musisz dodawać strony do Google. Robot indeksujący po pewnym czasie sam wejdzie na Twoją stronę i ją zaindeksuje. Jednak jeśli chcesz przyśpieszyć ten proces musisz założyć konto w narzędziach Google (GSC) i dodać ją ręcznie.

Podsumowanie

Aby Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach wśród organicznych wyników wyszukiwania, musisz zainwestować w usługę pozycjonowania strony internetowej.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest procesem składającym się z trzech etapów. Pierwszym z nim jest dobór słów kluczowych. Drugi to optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google. Trzeci to Link building, czyli pozyskiwanie linków sponsorowanych do Twojej strony www lub sklepu internetowego.

Jeżeli wszystkie etapy zostały wykonane poprawnie, to widoczność Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania powinna znacznie wzrosnąć. Pamiętaj jednak, że na pierwsze efekty pozycjonowania strony trzeba poczekać minimum trzy miesiące. Jednak jest to orientacyjna wartość. Czasem efekty można zobaczyć nawet po paru dniach. Po prostu tyle czas potrzebuje algorytm Google od zaindeksowania do pełnego wprowadzenia zmian. Mamy głęboką nadzieję, że dzięki nam zrozumiałeś nieco bardziej temat pozycjonowania.

Na zakończenie polecamy przeczytać nasze artykuły, na temat White hat SEO oraz Black hat SEO. Jeśli natomiast przeraziła Cię liczba czynności jakie trzeba wykonać to promowania strony, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Zamów bezpłatną wycenę strony już teraz. Najskuteczniejsze pozycjonowanie tylko z nami 😉

bezpłatna wycena

Aktualizacja 23 maja 2020